• Domov
  • Konferenca Igrifikacija v turizmu

Skupnost občin Slovenije je v sodelovanju z Zavodom Martin Krpan 23. septembra 2015 organizirala Konferenco Igrifikacija v turizmu. Osrednji govorec Claus Raasted in avtor knjige Igrifikacija v turizmu Paul Bulencea sta pred konferenco obiskala tudi nekatere zanimive lokacije, da se pobliže spoznata s Slovenijo, ljudmi, kulturno in naravno dediščino, ter priložnostmi, ki jih vse to ponuja za bodoče inovativne turistične produkte. Obiskali so in se seznanili s potenciali kar petih občin, Sevnice, Celja, Slovenskih Konjic, Komna in Ajdovščine, kar je glede na zelo omejen čas veliko, čeprav je še ogromno priložnosti. Obiske smo zabeležili s fotografskim aparatom (povezava na galerijo), zabeležili pa so jih tudi televizijski snemalci Kanala A in POP TV (povezava Kanal A Iz SVETA: Doživljajski turizem ; povezava POP TV Iz 24UR: So igre prihodnost turizma?). O igrifikaciji je prispevek z naslovom Naredite turiste čarovnike in zaslužite objavljen tudi na portalu Startaj.si.

Igrifikacija predstavlja globalni trend, ki zakonitosti in metode igre prenaša na drugo področje, sicer nepovezano z igro. Gre za najnovejši trend v turizmu, ki uporablja metode igre za ustvarjanje doživetij, pridobivanje novih strank, spodbujanje potrošnje na destinaciji in dvigovanje zadovoljstva uporabnikov.

P1010389Udeleženkam in udeležencem so strokovnjaki za doživljajski turizem iz Slovenije in tujine predstavili nove metode in prakse ustvarjanja turističnih doživetij, oplemenitenja pod-cenjenih nepremičnin, predstavili načine kako pripraviti ideje in projekte za naslednjo finančno perspektivno EU (področje: turizem, lokalna dediščina, podjetništvo …). Sama konferenca pa je ponudila obilico priložnosti tudi za mreženje in medsebojno spoznavanje, ter bodoče sodelovanje, kar je pri nadaljnjem razvoju slovenskega turizma izredno pomembno.
Konferenca se je pričela z uvodnim nagovorom moderatorja in odličnega gostitelja Žige Novaka, ki je voditelj delavnic na področju razvoja ekip in posameznikov, podjetnik v turizmu, trener kreativnega razmišljanja, osebni svetovalec in strokovnjak za igrifikacijo. Od leta 2007 ima lastna podjetja, v okviru katerih ustvarja izobraževanja, dogodke in doživetja za poslovne naročnike, uvaja sodobne metode v interpretacijo naravne in kulturne dediščine in v turistične produkte. Od leta 2013 izvaja izobraževanja pod blagovno znamko ziganovak.com, obenem pa z ekipo sodelavcev razvija izobraževalno – prireditveno središče Orehov gaj in kreativno team building agencijo TeamBuildingLab.P1010383

V nadaljevanju je nastopil osrednji govorec Claus Raasted iz Danske, podjetnik, ustvarjalec igrificiranih turističnih produktov in mož, ki oživlja evropske gradove. Claus je največji svetovni strokovnjak za larp turizem, avtor 17 knjig o larpu, izkušen nabiralec “crowdfunding” sredstev in producent svetovno odmevnih dogodkov in projektov (College of Wizardry (Poljska), Hell on Wheels (Češka), Fairweather Manor (Poljska), Inside Hamlet (Danska)), o katerih so se razpisali tudi svetovni mediji kot so USA Today, PEOPLE, Time itd. Claus je izvrsten govornik, ki verjame v potencial Slovenije kot globalno privlačne destinacije igrificiranega turizma.

Avtor knjige »Gamification in Tourism« Paul Bulencea iz Nemčije, je predstavil praktične in uporabne mehanike za igrifikacijo in kako s pomočjo teh orodij ustvarjati prihodnost v turizmu. Paul Bulencea je avtor, raziskovalec in svetovalec na področju igrifikacije v turizmu. S temo igrifikacije kot orodja oblikovanja doživetij se je srečal že tekom magistrskega dela, ko je z eksperimentom v lokalnem muzeju uspel znatno povečati angažiranost in zadovoljstvo obiskovalcev. Kot strokovni predavatelj s področja vpeljevanja sodobnih igrificiranih pristopov v turistične produkte gostuje na univerzah in konferencah širom sveta in trenutno razvija inovativne turistične produkte pri ponudnikih v Avstrijskih Alpah.
Dr. Kaja Širok, zgodovinarka, raziskovalka, prevajalka, docentka za področje kulturne zgodovine in direktorica Muzeja novejše zgodovine Slovenije je na koncu teoretičnega dela konference predstavila temo Muzeji v interakciji – sodobne prakse pri doživljajski interpretaciji dediščine.

Ob koncu so imeli vsi zbrani priložnost doživeti igrificirano izkušnjo, na katero jih je pospremil nekoliko čudaški profesor, ki je vsem odvzel vse mobilne telefone in se skupaj s skupino zaklenil v skedenj. Le s sodelovanjem, iznajdljivostjo in spretnostjo se je bilo moč rešiti iz skednja. Pobeg iz skednja je edinstvena izkušnja, mešanica sobe pobega, team buildinga in interaktivnega teatra.


Nazadnje posodobljeno: