• Domov
  • Novice
  • Sestanek glede On-line dostopa do potrdil o namenski rabi zemljišča

V ponedeljek, 11. decembra 2017, je na Ministrstvu za javno upravo potekal sestanek glede on-line dostopa do potrdil o namenski rabi zemljišča: pobude 826 iz portala Stop birokraciji. Sestanka na katerem so razpravljali o pobudi, da se naj pooblaščenim osebam (notarjem) omogoči on-line dostop do potrdil o namenski rabi zemljišča, ki jih izdajajo občine, se je udeležil tudi predstavnik SOS, Staško Vešligaj iz mestne občine Maribor.

V procesu prodaje ali nakupa zemljišča je potrebno pridobiti potrdilo o namenski rabi zemljišča, ki ga izdajajo občinske uprave. Izhodišče pobude je bilo, da postopek pridobitve običajno poteka po navadni pošti, kar dodatno podaljša proces izvedbe pravnega posla in povzroča nepotrebne stroške (pošiljanje po pošti, počasna odzivnost občinskih uprav, itd.). Z ustreznim uporabniškim imenom in geslom ali še bolje prijave z digitalnim potrdilom bi tako lahko vsak notar ali druga pooblaščena oseba takoj prišla do potrdila o namenski rabi zemljišča. Postopek prodaje/nakupa zemljišča bi se s tem skrajšal ter poenostavil, ker bi odpadla običajno večdnevna poštna komunikacija med notariatom in občinsko upravo, kakor tudi s tem povezani stroški.

Ministrstvo za okolje in prostor je opozorilo, da kljub uvedbi elektronskega poslovanja, uradnega potrdila o namenski rabi prostora še vedno ne bo mogoče avtomatično pridobiti prek prostorskih informacijskih sistemov, saj so prostorski podatki (na podlagi katerih se potrdilo pripravi) medsebojno neusklajeni. Avtomatično se lahko (z grafičnim presekom podatkovnih slojev) pridobi le informativen podatek o vrsti namenske rabe na določeni parceli, kar pa še ne zagotavlja ravni uradnega podatka, ki bi lahko bil podlaga za nadaljnje notarske storitve. Uraden podatek zagotovi šele občina skozi izvedbo ustreznega predpisanega postopka.

Na sestanku so po razpravi zaključili, da on-line dostopa do potrdil o namenski rabi zemljišča (NRP) iz zgoraj navedenih razlogov, kot tudi dejstva, da mora referent vsako potrdilo o NRP pregledati, ne bo. Že izdelan dokument se bo digitalno podpisal, poslal po varni komunikaciji v varni predal (katere notarji že imajo),  nujno potrebno pa je pridobiti tudi obvestilo o prejemu. Gre namreč za postopek, ki mora biti v skladu z Zakonom o splošnem upravnem postopku. MJU bo dogovorjen postopek pilotno izpeljal v občini Nova Gorica, po tem pa bodo vse občine dobile navodila in protokole. V prvi fazi pa bo to zagotovljeno le za notarje.


Nazadnje posodobljeno:
< Vse aktualne novice