Proračuni sektorja država 2017 – 2019
Vlada RS je določila besedilo predloga Odloka o okviru za pripravo proračunov sektorja država za obdobje od 2017 do 2019. Vlada se je seznanila tudi z osnutkom Programa stabilnosti 2016.
Vsebini Programa stabilnosti in Nacionalnega reformnega programa se dopolnjujeta in prekrivata. PS se osredotoča na makro-ekonomski razvoj, fiskalno politiko in javne finance. NRP pa opisuje ukrepe, napovedane strukturne reforme znotraj EU semestra, doseganje EU2020 ciljev. Oba dokumenta predstavljata temeljni strateški okvir razvoja Slovenije. (Vir: Vlada RS, ab)
Uredba o skupnem javnem naročanju Vlade RS in Uredba o finančnih zavarovanjih pri javnem naročanju
Vlada RS je izdala Uredbo o skupnem javnem naročanju in Uredbo o finančnih zavarovanjih pri javnem naročanju ter ju objavlja v Uradnem listu Republike Slovenije. Obe uredbi izhajata iz novega Zakona o javnem naročanju, ki je začel veljati s 1.4.2016.
Uredba o skupnem javnem naročanju Vlade RS prinaša nekaj manjših postopkovnih izboljšav pravil skupnega javnega naročanja, v pretežnem delu pa ostaja ureditev skupnega javnega naročanja enaka kot prej.
Uredba o finančnih zavarovanjih pri javnem naročanju določa vrste in instrumente finančnih zavarovanj, ki jih lahko zahteva naročnik pri oddaji javnega naročila, primerno višino in trajanje zavarovanj ter druge zahteve glede zavarovanj tveganj pri javnem naročanju. (Vir: Vlada RS, ab)
Predlog Zakona o prijavi prebivališča
Vlada RS je določila besedilo predloga Zakona o prijavi prebivališča in ga pošilja v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije.
Temeljni namen Zakona o prijavi prebivališča je zagotoviti skladnost registra stalnega prebivalstva z dejanskim stanjem nastanitve posameznikov. Eden od ciljev zakona je zmanjšati število ugotovitvenih postopkov in jih tudi skrajšati. V predlogu zakona je bistveno bolje urejen institut t. i. zakonskega prebivališča, ki omogoča registracijo prebivališča in iz tega izhajajoče uresničevanje pravic in dolžnosti. Cilj predloga zakona je tudi odprava administrativnih ovir, odpravlja pravno praznino pri izvajanju posameznih določb veljavnega zakona, ukinja gospodinjsko evidenco, saj se je sedanja ureditev v praksi izkazala kot neustrezna, ohranja se policijska prijava, tako za tujca, ki nima veljavnega dovoljenja za prebivanje, pa se nastani pri fizični osebi (npr. pri sorodniku), kot tudi za tujca, ki se nastani v turističnem ali gostinskem objektu, evidenca policijske prijave, ki jo vodi policija po veljavnem zakonu, se preimenuje v evidenco gostov, kot prekrškovni organ namesto Inšpektorata RS za notranje zadeve določa upravne enote, ki neposredno izvajajo določbe zakona. (Vir: Vlada RS, ab)
Predlog sprememb Zakona o gostinstvu
Vlada RS je določila besedilo predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gostinstvu in ga hkrati s predlogom Zakona o prijavi prebivališča poslala Državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejetje po rednem postopku in predlagala, da sta obravnavana na isti seji Državnega zbora.
S predlaganimi spremembami in dopolnitvami zakona želi predlagatelj predvsem vzpostaviti pravni temelj za register nastanitvenih obratov, ki ga bo kot sestavni del projekta poenostavitve poročanja v zvezi z nastanitveno dejavnostjo (e-poročanja) vzpostavil in upravljal AJPES. Pravna podlaga za uvedbo oziroma obveznost e-poročanja bo podana z novim Zakonom o prijavi prebivališča. (Vir: Vlada RS, ab)
Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja
Vlada RS je določila besedilo predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja ter ga posredovala Državnemu zboru Republike Slovenije v obravnavo in sprejem po rednem postopku.
Spremembe in dopolnitve ZSRR-2 so predlagane na dveh področjih:
- izboljšanje sistemskih rešitev, ki so se po uveljavitvi ZSRR-2A v letu 2012 izkazale za pomanjkljive ali težko izvedljive in bodo omogočile lažje doseganje ciljev zakona in
- racionalizacija administrativnih postopkov, ki bo omogočila lažje izvajanje in dodatno varčevanje pri uporabi javnih sredstev. (Vir: Vlada RS, ab)
Končno poročilo na področju socialne varnosti in pokojninskega varstva
Vlada RS se je seznanila s Končnim poročilom o pregledu izdatkov s predlogi nabora možnih rešitev s finančnimi posledicami za leta 2017 – 2020 na področju socialne varnosti in pokojninskega varstva.
Poročilo pregleda izdatkov ima dva glavna dela in sicer prvi del, kjer je zajeta analiza in primerjava izdatkov s povprečjem EU in drugi del, ki vsebuje sklope ukrepov. (Vir: Vlada RS, ab)
Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ
Vlada RS je izdala Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ. Uredba spreminja veljavno Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ predvsem zaradi bistveno spremenjenih razmer na finančnih trgih, kar ima za posledico, da predpisana splošna diskontna stopnja na ravni 7 odstotkov ne odraža več dejanskih razmer glede zahtevane stopnje donosa investicijskih projektov in se ta zniža na 4 odstotke. (Vir: Vlada RS, ab)
Uredba o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč
Vlada RS je na seji 31. marca izdala Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč ter jo objavila v Uradnem listu Republike Slovenije.
Predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč je pripravljen z namenom, da se uredi reševanje v eno- in dvocevnih predorih na avtocestnem in cestnem omrežju in železnicah ter da se opredelijo naloge portalnih gasilcev. S spremembo bo urejeno tudi področje helikopterskega reševanja in za ta namen opredeljeni državni zrakoplovi Slovenske vojske in Policije. Zmanjšana so tudi merila za organiziranje enot prve pomoči, kar bo prineslo določene finančne prihranke na nivoju lokalnih skupnosti. (Vir: Vlada RS, ab)
Poročilo o delu Inšpektorata za javni sektor za leto 2015
Vlada RS se je seznanila s Poročilom o delu Inšpektorata za javni sektor v letu 2015. Podobno kot v prejšnjih letih se je tudi v letu 2015 povečal število rešenih zadev (rešil jih je 10 % več kot v letu pred tem). Še naprej pa narašča tudi število pobud in predlogov: v letu 2015 se je povečalo za 19 %, na kar najbolj vpliva vse več pobud, ki jih prejema Inšpekcija za sistem javnih uslužbencev, ki je v letu 2015 prejela 47 % več pobud kot leto prej, medtem ko je število prijav Upravni inšpekciji ostalo približno na ravni preteklega leta (+ 2 %).
Na področju delovanja Upravne inšpekcije so bile kršitve v povprečju ugotovljene v 38 % rešenih zadev. Povišal se je zlasti delež kršitev v zadevah s področja Zakona o dostopu do informacij javnega značaja, približno enak pa je ostal v zadevah s področja Zakona o splošnem upravnem postopku.
Na področju delovanja Inšpekcije za sistem javnih uslužbencev so bile kršitve v povprečju ugotovljene v 57 % rešenih zadev, pri čemer je bil njihov delež zelo visok v zadevah s področja Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (70 %), relativno nizek (25 %) pa v zadevah s področja Zakona o javnih uslužbencih. Delež kršitev ZSPJS se je v primerjavi z letom 2014 povečal (v letu 2014 so bile kršitve ugotovljene v 57 % rešenih zadev), medtem ko se je delež kršitev ZJU bistveno znižal (v letu 2014 63,6 %). Pri ZSPJS je bilo največ nepravilnosti pri izplačilu plač (41 %), kar je precej več kot v letu 2014. (Vir: Vlada RS, ab)
Stališče RS o spremembi Direktive o odlaganju odpadkov na odlagališčih
Vlada RS je sprejela predlog stališča Slovenije glede spremembe evropske Direktive o odlaganju odpadkov na odlagališčih (1999/31/ES). Slovenija podpira večino predlaganih sprememb predloga te direktive.
Glede na trenutne rezultate odlaganja odpadkov in stanje zgrajene infrastrukture termične obdelave odpadkov, Slovenija izraža pomisleke za doseganje cilja odlaganja komunalnih odpadkov na odlagališča na 10% do leta 2030, saj je ta ob obstoječi infrastrukturi za ravnanje s komunalnimi odpadki v Sloveniji težko dosegljiv. (Vir: Vlada RS, ab)
Stališče RS o spremembi direktive o odpadkih
Vlada RS je sprejela stališče o spremembi evropske Direktive o odpadkih (2008/98/ES). Slovenija načelno podpira predlog te direktive, ob tem pa izraža tudi nekaj zadržkov. Podpira sicer postopno višanje cilja priprave za ponovno uporabo in recikliranje komunalnih odpadkov na 60% do leta 2025 oz. na 65% do leta 2030, izraža pa dvom v pravilnost predlagane nove metode za izračun stopnje recikliranja in priprave za ponovno uporabo komunalnih odpadkov. V nadaljnjih postopkih si bo zato Slovenija prizadevala za spremembe te metodologije.
Slovenija načeloma tudi podpira konkretne zahteve glede preprečevanja odpadkov, ki jih bodo morale izpolnjevati države članice, meni pa, da vse predlagane zahteve niso izvedljive na nivoju posamezne države. V nadaljnjih postopkih si bo zato prizadevala za bolj harmoniziran pristop na nivoju EU. (Vir: Vlada RS, ab)
Stališče RS o spremembi direktive o embalaži in odpadni embalaži
Vlada RS je sprejela stališče Slovenije k predlogu evropske direktive o embalaži in odpadni embalaži (14976/15).
Slovenija podpira postopno višanje ciljev priprave za ponovno uporabo in recikliranje odpadne embalaže in posameznih embalažnih materialov do leta 2025 oz. do leta 2030, izraža pa dvom v pravilnost predlagane nove metode za izračun stopnje recikliranja in priprave za ponovno uporabo odpadne embalaže. V nadaljnjih postopkih si bo zato Slovenija prizadevala za spremembe te metodologije. (Vir: Vlada RS, ab)
(Vir: Vlada RS, ab)