Zakon o vračanju protipravno odstranjenih predmetov kulturne dediščine
Vlada RS je sprejela predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o vračanju protipravno odstranjenih predmetov kulturne dediščine. Vlada besedilo predloga zakona pošilja v obravnavo Državnemu zboru RS po skrajšanem postopku, saj gre za manj zahtevne uskladitve zakona s pravom Evropske unije.
Sprememba zakona sledi načelu varovanja kulturne dediščine in glede na vsebino Direktive 2014/60/EU omogoča višjo stopnjo varovanja nacionalnega bogastva ob morebitnem protipravnem odstranjevanju z ozemlja RS in drugih držav članic. (Vir: Vlada RS, ab)
Vlada o zahtevi Državnega sveta, da DZ ponovno odloča o ZIPRS za leti 2016 in 2017
Vlada RS je sprejela mnenje o Zahtevi Državnega sveta RS, da Državni zbor RS ponovno odloča o Zakonu o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017.
Državni svet RS je 25.11.2015 izglasoval Zahtevo, da Državni zbor RS ponovno odloča o Zakonu o izvrševanju proračunov RS za leti 2016 in 2017. Razlog je predvsem v nestrinjanju z določbami ZIPRS1617, ki se nanašajo na: določitev višine povprečnine, ki pripada občinam, določitev obsega sredstev za sofinanciranje investicij občin ter financiranje vseh občin le do obsega primerne porabe.
Vlada se z mnenjem Državnega sveta ne strinja. Ker v državnem proračunu dodatnih sredstev ni mogoče zagotoviti in ker ne more biti dvoma, da so ob upoštevanju sprejetih ukrepov in seveda tudi racionalizacijo stroškov na katero lahko vplivajo občine, občinam zagotovljena sredstva v obsegu s katerim bodo v letu 2016 lahko opravljale svoje naloge, je bilo Državnemu zboru predlagano, da se Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 sprejme. (Vir: Vlada RS, ab)
Uredba o metodologiji za oblikovanje najemnin v neprofitnih stanovanjih ter merilih in postopku za uveljavljanje subvencioniranih najemnim
Vlada RS je sprejela Uredbo o spremembi Uredbe o metodologiji za oblikovanje najemnin v neprofitnih stanovanjih ter merilih in postopku za uveljavljanje subvencioniranih najemnin.
Uredba se spreminja glede definicije primerne površine stanovanja, saj je v neskladju s Stanovanjskim zakonom (SZ-1). Uredba se spreminja v določitvi površine stanovanja, ki se uporabi za določitev višine subvencije, tako, da se upošteva dejanska površina stanovanja, vendar največ do primerne površine stanovanja glede na število oseb. (Vir: Vlada RS, ab)
Uredba o načinu izvajanja javne službe upravljanja in vzdrževanja hidromelioracijskih sistemov
Vlada RS je izdala Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o načinu izvajanja javne službe upravljanja in vzdrževanja hidromelioracijskih sistemov.
V uredbi se odpravlja administrativne ovire, do katerih je prišlo pri upravljanju in vzdrževanju hidromelioracijskih sistemov in so se pokazale za kritične tekom izvajanja. Uredba določa pripravo in sprejem programov vzdrževanja hidromelioracijskih sistemom samo izvajalca javne službe, brez potrditve MKGP. Prav tako se s predlogom uredbe ukinjajo petletni programi vzdrževanja, kot obvezni programi, saj predstavljajo samo dodatno administrativno delo. Če pa se bo pokazala potreba, pa se lahko pripravijo tudi ti programi. Na novo se tudi določijo datumi, do kdaj morajo biti pripravljeni programi vzdrževanja. Po novem bi se vzdrževanje izvajalo samo na tistih hidromelioracijskih sistemih, ki so v katastru melioracijskih sistemov in naprav določeni kot delujoči, upravljanje pa bi se izvajalo nad vsemi vpisanimi hidromelioracijskimi sistemi, razen nad tistimi hidromelioracijskimi sistemi, ki so opredeljeni kot planirani. (Vir: Vlada RS, ab)
Poročilo o izvajanju Nacionalnega programa izgradnje avtocest v RS za leto 2013 in 2014
Vlada RS je sprejela Poročilo o izvajanju Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji za leto 2013 in Poročilo o izvajanju Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji za leto 2014.
V letu 2013 je znašala realizacija razvoja in obnavljanja avtocest in drugih investicij (brez obveznosti iz zadolževanja) 60.534.520 evrov (z DDV) oz. 53.146.211 evrov (brez DDV).
DARS opravlja posle v imenu in za račun države za naloge prostorskega načrtovanja in pridobivanja nepremičnin, sredstva se zagotavljajo v proračunu RS. Za izvedbo teh nalog je bilo iz proračuna RS skupaj zagotovljenih 12.462.237 evrov, od tega 7.344.329 evrov za naloge, izvedene v letu 2013, 3.703.956 evrov za naloge izvedene v letu 2012 ter 1.413.952 evrov za naloge, izvedene v letu 2011.
V letu 2014 je znašala realizacija razvoja in obnavljanja avtocest in drugih investicij (brez obveznosti iz zadolževanja) 112.612.469 evrov (z DDV) oz. 97.101.821 evrov (brez DDV).
Viri so se v letu 2014 zagotavljali iz lastnih sredstev DARS d.d., zadolževanja ter iz drugih virov (evropska sredstva). Naloge prostorskega načrtovanja so bile izvedene v vrednosti 1.472.994 evrov, naloge pridobivanja nepremičnin pa v vrednosti 20.117.573 evrov.
Črpanje evropskih sredstev je bilo realizirano v višini 790.085,65 evrov iz projekta TEN-T ter 13.715.181,15 evrov iz sredstev Kohezijskega sklada. (Vir: Vlada RS, ab)
Delovna skupina vlade za pripravo potrebnih sprememb zakonodaje glede varovanja državne meje
Vlada Republike Slovenije je naložila, da pristojni državni organi preučijo veljavno zakonodajo z vidika potrebnih sprememb v luči migrantske krize. Predstavniki pristojnih organov so ugotovili, da bi bila za varovanje državne meje z vidika migrantske krize potrebna sprememba zakonodaje s področja varovanja državne meje. Potrebna bi bila tudi sprememba Zakona o tujcih.
Upoštevaje zgoraj navedeno je vlada ustanovila delovno skupino vlade za pripravo potrebnih sprememb zakonodaje glede varovanja državne meje. (Vir: Vlada RS, ab)