Smernice za drugi paket ukrepov za blaženje posledic epidemije za državljane in gospodarstvo #PKP2
Vlada Republike Slovenije se je na seji seznanila s poročili vseh petih delovnih skupin, ki bodo služila za pripravo smernic za drugi paket ukrepov za blaženje posledic epidemije za državljane in gospodarstvo. Ta drugi zakonski paket bo predvidoma sprejet in uveljavljen še do konca tega meseca. Ob tem je vlada sklenila, da bo v nadaljevanju postopka priprave #PKP2 Ministrstvo za finance pripravilo dva zakonska predloga: dopolnitve in sprememb #PKP1 in predlog zakona o reševanju likvidnosti slovenskega gospodarstva.
Vlada sprejela ukrepe začasnega zadržanja proračuna
Poleg že sprejetih marčevskih ukrepov na področju izvrševanja proračuna je vlada sprejela nekatere dodatne omejitve porabe proračunskih sredstev. Sprejete omejitve pa ne veljajo, če je prevzem obveznosti, izvedba javnega naročila ali javnega razpisa za dodelitev sredstev nujna za delovanje države ali za investicije povezane s črpanjem EU sredstev, za investicije iz namenskih skladov, vzdrževanje infrastrukture ali drugih pomembnih investicij, ki vplivajo na gospodarsko aktivnost v Sloveniji.
Obveznosti ravnanja z odpadnimi nagrobnimi svečami za koledarsko leto 2019
Vlada Republike Slovenije je sprejela Sklep o izpolnitvi celoletne obveznosti ravnanja z odpadnimi nagrobnimi svečami za koledarsko leto 2019.
V skladu z Uredbo o odpadnih nagrobnih svečah morajo proizvajalci sveč za vse odpadne nagrobne sveče, ki nastajajo v Sloveniji, na svoje stroške zagotoviti njihovo zbiranje od izvajalcev javne službe zbiranja in upravljavcev pokopališč ter za vse zbrane odpadne nagrobne sveče na svoje stroške zagotoviti predelavo.
Proizvajalec sveč mora v posameznem obdobju te obveznost izpolniti v deležu, ki je enak masnemu deležu vseh njegovih nagrobnih sveč, danih v promet v Sloveniji, glede na vse nagrobne sveče, ki so bile dane v promet v Sloveniji v posameznem obdobju. Proizvajalci sveč lahko navedene obveznosti izpolnjujejo samostojno ali skupaj z drugimi proizvajalci, in sicer tako da pristopijo k izvajanju skupnega načrta ali načrtov ravnanja z odpadnimi nagrobnimi svečami, s katerim nosilec skupnega načrta v njihovem imenu zagotavlja njihove obveznosti (zbiranje in obdelavo odpadnih nagrobnih sveč). V Sloveniji delujejo štirje nosilci skupnega načrta za ravnanje z odpadnimi nagrobnimi svečami. Deleže odpadnih nagrobnih sveč za nosilce skupnega načrta za posamezno leto določi vlada s sklepom, in sicer:
– do 30. junija tekočega koledarskega leta deleže prevzemanja odpadnih nagrobnih sveč v tekočem letu in do 30. junija prihodnjega leta,
– do 31. marca prihodnjega koledarskega leta deleže izpolnitve celoletne obveznosti ravnanja z odpadnimi nagrobnimi svečami za preteklo koledarsko leto.
Deleži se izračunajo na podlagi podatkov o količini nagrobnih sveč, danih v promet v RS, pridobljenih iz evidence, ki se vodi v skladu s predpisom, ki ureja okoljsko dajatev za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne embalaže.
Predlog sprememb Uredbe (EU) glede uvedbe posebnih ukrepov za odziv na krizo COVID-19
Vlada Republike Slovenije je podprla Predlog uredbe Evropskega Parlamenta in Sveta o spremembi Uredbe (EU) št. 223/2014 glede uvedbe posebnih ukrepov za odziv na krizo COVID-19.
Države članice EU iz sklada FEAD (Sklad za evropsko pomoč najbolj ogroženim) zagotavljajo pakete s hrano najbolj ogroženim, večinoma preko partnerskih organizacij (v Sloveniji preko Rdečega križa in Karitas). Ta naloga je v času krize še bolj pomembna, potrebno pa je zagotoviti ustrezno zaščito za izvajalce in prejemnike. Evropska komisija se je 2. 4. 2020 s predlogom spremembe Uredbe o Skladu za evropsko pomoč najbolj ogroženim odzvala na nastale okoliščine zaradi epidemije koronavirusa. Sprememba uredbe FEAD je namenjena zmanjševanju upravnih bremen za države z izvajanjem, prav tako spodbuja dodatno zaščito izvajalcev ukrepov (stroški zaščitne opreme za izvajalce so upravičeni stroški) in prejemnikov pomoči (uvaja se možnost uporabe elektronskih vavčerjev za nakup hrane).
Vlada v celoti podpira predlog sprememb uredbe prav tako pozdravlja vse poenostavitve administrativnih postopkov, še zlasti zamik roka za oddajo letnega poročila o izvajanju v letu 2019 ter možnost 100% sofinanciranja stroškov v naslednjem obračunskem obdobju, kot tudi predlog, da se obdobje upravičenosti stroškov, povezanih z ukrepi v zvezi s COVID-19, prične s 1. februarjem 2020.
Kot ustrezen ukrep za odziv na COVID-19 zelo podpira možnost nakupa zaščitne opreme in omogočitev posrednega razdeljevanja hrane najbolj ogroženim z uvedbo elektronskih vavčerjev.
Zaradi povečanih potreb po pomoči v hrani najbolj ogroženih, ki jih je epidemija COVID-19 zelo prizadela, bi Slovenija lahko v okviru sklada FEAD uporabila tudi dodatna sredstva, če bi to bilo možno v okviru evropskega in slovenskega proračuna.
Informacija o izvajanju aktivnosti, predvidenih v Resoluciji o nacionalnem stanovanjskem programu 2015-2025
Vlada se je seznanila z Informacijo o izvajanju aktivnosti, predvidenih v Resoluciji o nacionalnem stanovanjskem programu 2015-2025 za leto 2019 (ReNSP 15-25).
Na področju stanovanjske problematike mladih sta se v letu 2019 izvajala dva pilotna projekta, in sicer Najem za mlade in projekt Skupnost za mlade Gerbičeva. Oba izvaja Stanovanjski sklad RS (SSRS) in sta predvidena v akcijskem načrtu ReNSP 15-25.
V drugi polovici leta 2019 se je zaključil pilotni projekt podpore in pomoči družinam, ki so bile prisilno izseljene; izvajal se je od leta 2016. V okviru projekta se je nudila brezplačna uporaba enajstih stanovanj, ki jih je zagotovil SSRS.
Ministrstvo za okolje in prostor pa je pripravilo predlog besedila novega Stanovanjskega zakona (SZ-2) in ga dalo v javno obravnavo. Na osnovi analize prejetih pripomb je ministrstvo izvedlo delovne posvete s ključnimi deležniki stanovanjske politike z namenom, da se podrobneje predstavi razloge za implementacijo novosti, ki jih prinaša SZ-2 ter uskladi stališča, predloge in pripombe pred posredovanjem predloga zakona v medresorsko usklajevanje.
Odgovor vlade glede aktivnosti za nadaljevanje obrambe proti toči v letu 2020
Vlada je sprejela odgovor na pobudo državnega svetnika glede aktivnosti za nadaljevanje obrambe proti toči v letu 2020, ki jih izvaja Republika Slovenija.
Vlada odgovarja, da je že v mesecu februarju pristopila k postopku priprave Sklepa glede izvajanja letalske obrambe pred točo s posipanjem točonosnih oblakov na območju severovzhodne Slovenije v letih 2020 in 2021. Gradivo za sprejem predloga sklepa je bilo poslano v mnenje združenjem občin in v medresorsko obravnavo marca 2020.
Ker se je z letom 2019 izteklo obdobje veljavnosti sklepa vlade, na podlagi katerega je bilo mogoče izvajanje ukrepa v letih 2018 in 2019, se je pristopilo k pripravi predloga gradiva za sprejem sklepa vlade o izvajanju obrambe pred točo na območju severovzhodne Slovenije v letih 2020 in 2021.
Predlog gradiva je pripravljen na način, da izpostavi ključne razloge za pomanjkljivo materialnopravno ureditev področja, izpostavi jasno strokovno stališče meteorološke stroke, nakazuje na problem vnosa tujerodne kemikalije, poda kratek pregled izvajanja obrambe pred točo v Sloveniji, ukrepe kmetijske politike glede obrambe pred točo, povzame poročilo o izvajanju letalske obrambe pred točo v zadnjih dveh letih in vključi predloge in razloge nadaljnjih aktivnosti.
Najboljši obrambi pred posledicami toče sta zaščitna mreža in zavarovanje kmetijskih pridelkov pred točo, vendar je zaščitne mreže mogoče uporabiti le v trajnih nasadih, predvsem sadovnjakih. Večji del na novo posajenih sadovnjakov že vključuje tudi postavitev mreže. Kmetijske pridelke je mogoče zavarovati pred posledicami škode zaradi toče in pridobiti nepovratna sredstva za sofinanciranje zavarovalne premije.
Delež podpore za sofinanciranje zavarovanja in obseg razpoložljivih sredstev se je v zadnjih letih, po letih zniževanja, postopno dvignil in z letom 2019 za zavarovanje rastlinske proizvodnje znaša 50 odstotkov obračunane zavarovalne premije.
Gradivo vključuje predlog, da se proračunska sredstva Slovenije namenijo za sofinanciranje aktivnosti v deležu do 35 % vrednosti projekta obrambe pred točo le, če bo izkazan tudi zadosten interes lokalnih skupnosti.
Izvajalec posipanja točonosnih oblakov bo izbran v postopku oddaje javnega naročila v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje. Izvajalec mora po končani sezoni posredovati poročilo o vrstah, sestavi in količinah uporabljenih kemikalij, ki bo služilo za minimalno možno spremljanje morebitnih stranskih učinkov teh aktivnosti in po potrebi obvladovanje tveganja za zdravje ljudi in okolje.
(Vir: Vlada RS, ur)