Sprememba Uredbe o zelenem javnem naročanju
Vlada je sprejela Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o zelenem javnem naročanju. Hkrati vlada nalaga ministrstvom, da v roku 30 dni sporočijo Ministrstvu za javno upravo podatke o kontaktnih točkah, ki bodo naročnikom in gospodarskim subjektom, ki sodelujejo ali so zainteresirani za sodelovanje v postopkih javnega naročanja, zagotavljale strokovno pomoč glede vprašanj o zelenem javnem naročanju, vezanih na njihovo področje dela. Ministrstvo za javno upravo bo pripravilo in objavilo seznam kontaktnih točk na svoji spletni strani najkasneje 37 dni po uveljavitvi uredbe.
Bistvene spremembe Uredbe o zelenem javnem naročanju, vezane na vozila, se nanašajo na spremenjene tehnične pogoje pri naročanju vozil, ki se skladno z direktivo imenujejo »čista vozila« ter »brez-emisijska vozila«. Novost, ki se uvaja pri javnem naročanju, vezanem na vozila za cestni prevoz, je upoštevanje deležev čistih in brez-emisijskih vozil tudi pri naročilu nekaterih storitev prevoza (poštne in kurirske dejavnosti, komunalne dejavnosti, storitve javnega cestnega prevoza, cestni potniški prevoz za posebne namene, izredni potniški prevoz).
S spremembo veljavne uredbe se razširja tudi nabor stavb, ki so zajete v obstoječem predmetu »Projektiranje in izvedba gradnje stavb«, in sicer dodatno na stavbe splošnega družbenega pomena in stanovanjske stavbe za posebne družbene skupine ter dodajata nova predmeta zelenega javnega naročanja »Stavbno pohištvo« in »Protihrupne cestne ograje«.
Tudi z namenom hitrejšega prehoda v nizko ogljično družbo in spodbujanjem krožnega gospodarstva ter zmanjšanjem vplivov na okolje je potrebno povečati rabo lesa, ki je priznano eden od najbolj okoljsko prijaznih naravnih materialov.
S spremembo veljavne uredbe se razširja tudi nabor okoljskih vidikov, ki jih je potrebno upoštevati pri oddaji javnih naročil: prednost je treba dati bolj trajnostnim proizvodom.
Dodatno se v veljavni uredbi popravlja tudi besedilo pri cilju zelenega javnega naročanja čistil ter spreminjajo določbe, ki urejajo nabavo ekoloških živil in živil iz shem kakovosti.
Uredba o kriterijih za določitev višine položajnega dodatka za javne uslužbence
Vlada je sprejela Uredbo o dopolnitvah Uredbe o kriterijih za določitev višine položajnega dodatka za javne uslužbence.
Z dopolnitvijo Uredbe se položajni dodatek za poklicne gasilce ureja primerljivo z ostalimi uniformiranimi poklici in hkrati izpolnjuje zavezo Vlade RS iz Stavkovnega sporazuma z dne 5. 1. 2018, ki v IV. točki določa, da Ministrstvo za obrambo sprejme zavezo, da bo vodilo in koordiniralo pripravo ustreznega predloga sprememb nazivov delovnih mest v dejavnosti poklicnega gasilstva, prav tako pa bo pripravilo ustrezen predlog spremembe Uredbe o kriterijih za določitev višine položajnega dodatka.
V skladu z Uredbo o kriterijih za določitev višine položajnega dodatka za javne uslužbence javnemu uslužbencu pripada položajni dodatek v primeru, ko je v posamezni notranji organizacijski enoti na sistemiziranih delovnih mestih zaposlenih najmanj pet javnih uslužbencev, vključno z javnim uslužbencem, ki izvršuje pooblastila v zvezi z vodenjem, usklajevanjem in izvajanjem dela v notranji organizacijski enoti.
Uredba pa določa tudi izjeme od pravila najmanj petih javnih uslužbencev. S predlagano dopolnitvijo Uredbe se določa, da se kot izjema, dodajo tudi zaposleni v poklicnih gasilskih enotah.
Uredba o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede
Vlada je sprejela Uredbo o spremembah Uredbe o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede.
S spremembo uredbe se rok za izvedbo postopka preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje, ki je določen v veljavni uredbi v prvem stavku prvega odstavka 5. člena, spremeni iz 15. marca na 15. november.
Sam rok za izvedbo postopka ocenjevanja delovne uspešnosti javnega uslužbenca ostaja enak, kot ga določa veljavna uredba, in sicer se javne uslužbence oceni vsako leto najkasneje do 15. marca.
Uredba se dopolnjuje tudi v delu, ki določa, da javnemu uslužbencu pripada plača na osnovi plačnega razreda, pridobljenega z napredovanjem, od 1. decembra v letu, ko izpolni pogoje za napredovanje v višji plačni razred. Pri tem se ne spreminja ureditev, s katero se je določil zamik pravice do izplačila plače iz naslova napredovanj v plačne razrede in nazive, in sicer za vse javne uslužbence in funkcionarje tako, da pravico do plače v skladu z višjim plačnim razredom, pridobljenim nazivom oziroma višjim nazivom, pridobijo s 1. decembrom v letu, ko izpolnijo pogoje za napredovanje.
Upoštevaje, da so bili postopki preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje javnih uslužbencev v letu 2021 že izvedeni, se v položaj javnih uslužbencev, ki so napredovali v višji plačni razred s 1. aprilom 2021 na podlagi Uredbe o napredovanju javnih uslužbencev v plačne razrede s predlogom sprememb uredbe, ne posega.
Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo
Vlada je na seji sprejela odlok o ustanovitvi in nalogah Službe Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo.
Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo spremlja in analizira postopek digitalne preobrazbe na državni ravni in v posameznih regijah, pripravlja strateške državne dokumente in politike s področja digitalne preobrazbe ter usklajuje in spremlja njihovo izvajanje. Naloge službe so tudi, da pripravlja in usklajuje ukrepe institucij na državni ravni s področja politike digitalne preobrazbe ter spremlja in usklajuje njihovo izvajanje ter pripravlja in izvaja ključne državne projekte, ki so v skladu z državno strategijo digitalizacije in vplivajo na izboljšanje digitalnih kazalnikov. Poleg tega so naloge službe, da pripravlja, vodi in izvaja lastne projekte politike digitalne preobrazbe, ki so financirani iz proračuna Republike Slovenije in skladov Evropske unije.
(Vir: Vlada RS, ur)