Pogajanja o stavkovnih zahtevah reprezentativnih sindikatov javnega sektorja
Vlada RS je sprejela izhodišča za pogajanja o stavkovnih zahtevah reprezentativnih sindikatov javnega sektorja. Seznanila se je z opredelitvijo resorno pristojnih ministrstev do stavkovnih zahtev, ki se neposredno ne nanašajo na povišanje plač in drugih prejemkov zaposlenih. Vlada nalaga Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, da upoštevaje Zakon o stavki najkasneje do 22.1.2018 posreduje pristojnim ministrstvom in vladnim službam usmeritve za ravnanje v času stavke. Prav tako Vlada nalaga MDDSZEM, da v sodelovanju z Ministrstvom za pravosodje, Ministrstvom za finance, Ministrstvom za notranje zadeve in Ministrstvom za obrambo pripravi predlog odgovora na stavkovne zahteve v zvezi z upokojevanjem in obveznim dodatnim pokojninskim zavarovanjem (stavkovna zahteva obeh policijskih sindikatov, sindikata delavcev državnih organov in sindikata carinikov) in ga predloži v sprejem Vladi najkasneje do 2. februarja 2018.
Vlada je še sprejela sklep, da se bo glede zahtev reprezentativnih sindikatov na področju obrambe, za katere velja prepoved stavke, usklajevala v okviru izhodišč za pogajanja o stavkovnih zahtevah drugih sindikatov.
Predlog Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij
Vlada je določila besedilo predloga Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij in ga pošlje v obravnavo Državnemu zboru po rednem postopku. Cilj predloga zakona je, da se uporabnikom omogoči lažji dostop do informacij in storitev javnega sektorja ter s tem lažje uveljavljanje njihovih pravic, kar je še zlasti pomembno za uporabnike z različnimi oblikami oviranosti. Posledično je cilj povečati digitalno vključenost ranljivih skupin prebivalstva. Zavezanci po predlogu zakona so državni in lokalni organi in uprave ter osebe javnega prava po zakonu, ki ureja javno naročanje.
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije
Vlada je sprejela predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in ga poslala v obravnavo Državnemu zboru RS po rednem postopku. Predlagane spremembe Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) izboljšujejo protikorupcijski pravni okvir ter ustvarjajo pogoje in okoliščine za učinkovitejše delo Komisije za preprečevanje korupcije (komisija) oziroma pravni okvir za dodatno krepitev vrednot in načel, kot so integriteta, odgovornost, transparentnost, vladavina prava in javni interes. Predlog zakona jasneje opredeljuje vrste in pravila postopkov komisije ter pravice in obveznosti sodelujočih oseb.
Ker veljavna ureditev na sistemski ravni ne nudi primerljivih kriterijev za zagotovitev enakovredne obravnave vseh uradnih oseb, ki so v primerljivih pravnih položajih, predlog širi veljavnost nekaterih institutov zakona (nezdružljivost, omejitve poslovanja in darila) na uradne osebe, ki so bile do sedaj zaradi subsidiarne uporabe zakona izločene iz postopkov in pristojnosti komisije. Nenazadnje predlog zakona natančno opredeljuje pogoje za imenovanje članov komisije, jasno medsebojno loči kandidacijski postopek od postopka imenovanja ter pristojnosti predsednika republike v postopku imenovanja funkcionarjev komisije.
Poročilo o realizaciji načrtov ravnanja s stvarnim premoženjem države
Vlada je sprejela Poročilo o realizaciji načrtov ravnanja s stvarnim premoženjem države za organe državne uprave, pravosodne organe, javne zavode, javne gospodarske zavode, javne agencije in javne sklade za leto 2016.
Iz zaključnih ugotovitev poročila izhaja, da podobno kot pretekla leta tudi poročilo o realizaciji za leto 2016 zaznamuje razmeroma nizka realizacija letnega načrta iz odloka v letu 2016. K temu so v znatni meri zagotovo prispevale objektivne okoliščine, ki jih predstavlja nepremičninski trg, ki je v letu 2016 šele začel ponovno okrevati, ter večja ponudba nepremičnin in premičnin, ki je posledica insolvenčnih postopkov, vendar pa te objektivne okoliščine niso edini razlog. Kot izhaja iz poročil, so na uspešnost realizacije letnega načrta razpolaganja vplivale tudi subjektivne okoliščine na strani upravljavcev.
Predlog zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic vremenske ujme
Vlada je sprejela mnenje o Predlogu zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic vremenske ujme med 11. in 12. decembrom 2017, ki ga je v zakonodajni postopek predložila skupina poslancev Državnega zbora RS. Vlada predloga zakona ne podpira, ker meni, da je problematika odprave posledic naravnih nesreč ustrezno urejena z veljavno sistemsko zakonodajo.
Sprememba v uredbi o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol
Ker se je ob izvajanju Uredbe o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol, javne mreže osnovnih šol in zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami izkazalo, da šolska zakonodaja, v povezavi z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, ne daje ustrezne pravne podlage za pridobivanje in posredovanje osebnih podatkov o bodočih šoloobveznih otrocih, je vlada uredbo ustrezno spremenila.
Evropska uredba o skupnih pravilih za dostop do mednarodnega trga avtobusnih prevozov
Vlada je sprejela sklep, da se načeloma strinja s spremembami uredbe Evropskega parlamenta in sveta o skupnih pravilih za dostop do mednarodnega trga avtobusnih prevozov. Ta uvaja delno liberalizacijo nacionalnih trgov linijskih avtobusnih prevozov, kar naj bi prispevalo k boljšemu delovanju enotnega trga cestnega prevoza, njegovi učinkovitosti in konkurenčnosti.
(Vir: Vlada RS, ab)