O poteku pogajanj o stavkovnih zahtevah reprezentativnih sindikatov javnega sektorja
Sindikati javnega sektorja so na Vlado RS naslovili preko 80 stavkovnih zahtev, ki so bile podrobneje predstavljene ob sprejetju Izhodišč za pogajanja o stavkovnih zahtevah reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, ki jih je Vlada RS sprejela 11.1.2018.
Temeljne značilnosti vseh različnih stavkovnih zahtev je zahteva po zvišanju plač oziroma drugih prejemkov iz delovnega razmerja javnih uslužbencev, pri čemer so sicer iste stavkovne zahteve tudi različno vsebinsko vrednotene. Posamezni sindikati pa k temu dodajajo še nekatere druge zahteve (npr. vrnitev višine prejemkov oziroma povračil, ki so bile znižane v letu 2012 zaradi krize na raven pred znižanjem, in sicer s 1.1.2019, višji regres za letni dopust, drugačna ureditev delovnega časa, tudi ko gre za delo s strankami, dodatki k plačam, jubilejne nagrade, standardi in normativi, dodatno pokojninsko zavarovanje itd.).
V zvezi s stavkovnimi zahtevami, ki se nanašajo na odpravo ukrepov, ki so bili trajno uvedeni na podlagi Zakona za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) v letu 2012, je Vlada RS v Dogovoru o ukrepih na področju stroškov dela in drugih ukrepih v javnem sektorju pristala na začetek pogajanj v letu 2018. V VII. točki Dogovora sta se strani dogovorili o pričetku pogajanj o preostalih ukrepih na področju stroškov dela v javnem sektorju, ki niso predmet tega dogovora in so se uveljavili s sprejetjem Zakona za uravnoteženje javnih financ in aneksov h kolektivnim pogodbam v letu 2012.
V pogajanjih je bilo sindikatom javnega sektorja predstavljeno, da v obdobju rasti plač in mase stroškov dela v javnem sektorju že iz razloga odprave začasnih varčevalnih ukrepov, ni realnih možnosti za dodatno povečanje stroškov dela, ki bi nastali z odpravo trajnih ukrepov, uvedenih na podlagi ZUJF. Možno pa je odpreti razpravo o posameznih ukrepih, ki nimajo večjega vpliva na povečevanje mase stroškov dela (kot npr. povračilo stroškov prevoza na delo in z dela in odpravnina ob upokojitvi).
V zvezi s stavkovnimi zahtevami, ki se neposredno ne nanašajo na povišanje plač in drugih prejemkov zaposlenih v javnem sektorju je dne 5.2.2018 potekal sestanek posebne vladne pogajalske skupine za razrešitev stavkovnih zahtev reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, in sicer v širši sestavi. Vladna pogajalska skupina za razrešitev stavkovnih zahtev se je opredelila do teh stavkovnih zahtev, pri čemer je bilo dogovorjeno, da resorno pristojna ministrstva opravijo pogajanja s sindikati v skladu z usmeritvami, dogovorjenimi na tem sestanku ter upoštevaje sklep Vlade RS z dne 18.1.2018. Ta namreč pooblašča resorno pristojna ministrstva za pogajanja o stavkovnih in drugih zahtevah iz njihove pristojnosti, ki se neposredno ne nanašajo na povišanje plač in drugih prejemkov zaposlenih po predhodni uskladitvi pogajalskih izhodišč v okviru posebne vladne pogajalske skupine.
Uredba o upravnem poslovanju
Vlada je izdala Uredbo o upravnem poslovanju in jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Predlog Uredbe o upravnem poslovanju (UUP) nadomešča trenutno veljavno Uredbo o upravnem poslovanju zaradi v praksi zaznane potrebe po prenovi, ki je v večini posledica preživetosti nekaterih določb, ki se nanašajo na elektronsko poslovanje, potrebe po odpravi administrativnih bremen za uradne osebe in nomotehničnih pomanjkljivostih, ki izhajajo iz dejstva, da je bila trenutno veljavna uredba sprejeta z združitvijo šestih podzakonskih aktov. Ob tem je bila dogovorjena nova struktura UUP, ki pa ima za posledico bolj pregleden in krajši predpis.
Evropska uredba o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nove osebne avtomobile in nova lahka gospodarska vozila
Vlada je na seji podprla predlog uredbe Evropskega parlamenta in Evropskega sveta o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nove osebne avtomobile in nova lahka gospodarska vozila kot del celostnega pristopa Evropske unije za zmanjšanje emisij CO2 iz lahkih vozil.
Ta predlog postavlja stroškovno učinkovit cilj za zmanjšanje emisij CO2 za nova lahka tovorna vozila do leta 2030 in spodbujevalni mehanizem za povečanje deleža vozil z nič oziroma nizkimi emisijami, kar bo prispevalo k zmanjšanju onesnaževal zraka in posledično povečalo kakovost zraka s koristmi za javno zdravje.
V predlogu uredbe je tudi pravna podlaga, da bo lahko Evropska komisija določila postopek skladnosti v prometu za preverjanje emisij CO2, ki je bistvenega pomena za učinkovit nadzor trga sistema homologacije in vrednosti emisij CO2.
(Vir: Vlada RS, ur)