Ministrstvo za kulturo je v javno obravnavo poslalo predlog novega Zakona o medijih. Glavni načeli zakona sta zagotavljanje pravice do celovite obveščenosti ter spodbujanje medijske raznolikosti.
Novosti, ki jih prinaša predlog Zakona o medijih:
- predlog širi definicijo medija;
- opredeljuje politično in državno oglaševanje;
- izdajateljem, novinarjem in urednikom nalaga razkritje konflikta interesov;
- uvaja delež slovenske glasbe v slovenskem jeziku za radijske in televizijske programe;
- prenovljen razvid medijev, v katerem se bodo podatki o izdajateljih samodejno osveževali iz različnih baz podatkov. V digitaliziranem medijskem razvidu bo mogoče spremljati osvežene podatke o medijih, njihovih dejanskih lastnikih, prejetih javnih sredstvih in državnem oglaševanju;
- letne medijske izdatke bodo po predlogu Zakona o medijih sporočale tudi občine;
- novo in široko opredelitev državnih pomoči medijem ter pravne podlage za širok nabor državnih pomoči medijem, ki po veljavnem Zakonu o medijih ni možen;
- spreminja se tudi postopek za priglasitev in presojo koncentracij;
- nacionalni svet za medije, ki bo poleg drugih nalog skrbel za izvajanje rednega letnega monitoringa medijskega pluralizma;
- postopkovne določbe in ukrep umika vsebine na področju sovražnega govora;
- nove omejitve pri oglaševanju in umeščanju izdelkov;
- obvezno označevanje uporabe generativne umetne inteligence v medijih.
Do predloga zakona lahko dostopate tukaj.
Rok za oddajo komentarjev in pripomb je do 29.1. 2024 na naslov barbara.horvat@skupnostobcin.si.