Na poziv Delovne skupine za šolske prevoze pri SOS je potekal 3. 10. 2024 sestanek s predstavniki ministrstev glede težav z zagotavljanjem avtobusnih prevozov učencev s strani izbranih koncesionarjev in enormnih zneskov ponudb teh istih prevoznikov v postopkih javnih naročil občin za zagotavljanje šolskih prevozov.
S strani Ministrstva za okolje, podnebje in energijo se je sestanka udeležila mag. Tina Seršen, državna sekretarka, Darko Trajanov, generalni direktor Direktorata za prometno politiko, in s strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje Sandi Vrabec, vodja Sektorja za osnovno šolstvo ter direktor DUJPP Miran Sečki.
Uvodoma je generalna sekretarka SOS, Jasmina Vidmar predstavila sprejete sklepe Delovne skupine za šolske prevoze pri SOS. Pri tem izpostavila, da je nujna prenova sistema v zvezi z zagotavljanjem prevozov osnovnošolskih otrok in otrok s posebnimi potrebami. Da bi bil prvi korak sprememba področne zakonodaje (ZOFVI, ZOsn) v smer, da občine prevoze sofinancirajo in ne več financirajo v celoti ter da se o načinu prevoza osnovna šola dogovori le z občino. Seveda v kolikor država ne bo prevzela financiranja prevozov otrok v šolo v celoti. V nadaljevanju so prisotna članica Delovne skupine pri SOS županja Tamara Šnofl in člana župan Marko Rupar ter župan Tomaž Vencelj izpostavili visoke stroške za posamezne prevoze otrok in posamezne primere, ko so občine potisnjene v situacije, ko so dolžne zagotavljati in financirati prevoze otrok zaradi trenutne zakonodaje in pritiskov nekaterih staršev, čeprav z vidika porabe javnih sredstev takšni stroški niso ekonomični. Prav tako so prisotni SOS poudarili, da je nujno potrebno ukrepanje, zaradi suma kartelnega dogovarjanja izbranih koncesionarjev javnih prevozov, namreč cene, ki jih ponujajo na javnih razpisih so enormne, ponudnika sta po večini pa zgolj dva, manjši izvajalci se na razpise več ne prijavljajo. Predstavniki ministrstva so se z ugotovitvijo in potrebo po ukrepanju strinjali ter poudarili, da se država srečuje z enakimi težavami. Direktor DUJJP je poudaril, da je družba na razpolago občinam pri iskanju rešitev pri zagotavljanju in usklajevanju linij javnih prevozov, predlagal je da so občine in skupnost v rednem usklajevanju in kontaktu. Državna sekretarka je glede na seznanitev s težavami z osnovnošolsko zakonodajo pozvala predstavnika MVI k obrazložitvi oziroma iskanju sistemskih rešitev, ki bodo razbremenile občinske proračune. Vodja sektorja za osnovno šolstvo je glede na trenutno kadrovsko situacijo na ministrstvu izpostavil, da bo predloge skupnosti predal novemu vodstvu, v pričakovanju, da se zadeve uredijo v dobro tako občin kot tudi otrok, upoštevaje pravico do šolanja. Pogovor je razkril, da danes, kljub načrtom šolskih poti, dejansko ni več varnih šolskih poti – ostajajo le poti in nevarne poti. Zato se pričakujejo tudi rešitve, ki bodo določile merila in kriterije, v smeri lažjega določanja varnih poti. Kot je poudaril direktor Trajanov bi z umirjanjem prometa in skupnimi prometnimi prostori lahko pripomogli k varnim šolskim potem. Poudaril pa je tudi svoje ugotovitve glede trenutnega izobraževalnega in šolskega zakonodajnega sistema, ko se vse preveč vlaga v material (prostore, opremo) namesto v samo vzgojo otrok in kadre. Soglašali so, da bi bili z vidika spodbujanja samostojnosti in zdravega načina življenja koristni ukrepi, ki bi že v zgodnjih fazah šolanja otroke spodbujali k aktivni hoji v šolo.
Pričakuje se, da bo Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje poiskalo ali pripravilo rešitve, ki bodo organizacijsko in finančno razbremenile občine, na kar SOS opozarja že vrsto let, odkar je prišlo do prenosa financiranja z države na občine. Upamo, da bo novo vodstvo prisluhnilo in dejansko začelo z uvajanjem konkretnih sprememb. Prisotni so prav tako poudarili pomen sodelovanja med državno in lokalno ravnjo za izboljšanje razmer na terenu v korist vseh, tako izvajalcev kot uporabnikov.