Obveščali smo, da smo na ministrstvo naslovili pobudo za pripravo usmeritev za naročnike zaradi dviga cen na trgu, po oblikovanju podpornega okolja in informacijo o izvedbi seminarja – novica dostopna na spodnji povezavi
Pobuda SOS za pripravo usmeritev za naročnike zaradi dviga cen na trgu
Dne 2. 11. 2021 smo prejeli odgovor Direktorata za javno naročanje pri MJU. V odgovoru pojasnjujejo:
- Da je ministrstvo v preteklosti že pripravilo več stališč vezanih na spremembe pogodb, ki jih v okviru Zakona o javnem naročanju (ZJN-3) ureja 95. člen. Vsa stališča so objavljena na spletni povezavi https://ejn.gov.si/sistem/usmeritve-in-navodila/stalisca-ministrstva.html, pri čemer se dva nanašata na splošno razlago določb 95. člena in pojasnjujeta možnosti dovoljenih sprememb pogodb ter potrebna ravnanja naročnikov v teh primerih, dva pa se nanašata na dve v preteklosti že izpostavljeni problematiki nenadnega povišanja cen (meso) oziroma dviga stroškov (dvig minimalne plače).
- Da navodila za vsak posamezen primer sicer po njihovi oceni ni mogoče zavzeti, saj je primera do primera potrebno presojati okoliščine in morebitno ustreznost umestitve le-teh v enega izmed dovoljenih institutov spremembe pogodbe. Še posebej izpostavljajo, da je pri gradnjah situacija zaradi mnogo različnih dejavnikov in vrst gradbenih pogodb specifična in večplastna. Kljub temu pa bodo pristopili k pripravi novega stališča oziroma usmeritve za naročnike, ki ga bodo pred objavo tudi uskladili s pristojnimi resorji za posamezno področje.
- Da MJU zagotavlja vsakodnevno delovanje help-deska, to je enote za vsebinsko pomoč uporabnikom ter poleg tega še dvakrat tedensko telefonsko svetovanje, oboje z vidika razlage javno naročniške zakonodaje, zagotavljajo pa tudi delovanje EKC za tehnično podporo uporabnikom.
Prejeti odgovor prilagamo TUKAJ.