Odstranitev odpadkov na zasebnem zemljišču

Občina članica se sooča s primerom, kjer je na zasebnem zemljišču lastnik tega zemljišča več let kopičil mešane komunalne in kosovne odpadke. Situacija je dosegla točko, na kateri ti odpadki predstavljajo nevarnost za okolje in zdravje občanov. Lastnik nepremičnine je postavljen pod skrbništvo CSD in nima nobenega premoženja, razen nepremičnine na kateri se odpadki nahajajo. Sam trenutno biva v domu za ostarele, stroške institucionalnega varstva pa plačuje občina.

Ker se predhodno s podobnimi primeri v občini niso soočali, se na ostale občine obračajo s povpraševanjem, kakšna je praksa ukrepanja pri vas, ko se odpadki kopičijo na zasebnem zemljišču in kot taki predstavljajo nevarnost za okolje in zdravje občanov?

Ker je vprašanje zastavljeno precej široko in ker obstaja več poti kako občina lahko ukrepa, v nadaljevanju podajamo nekaj dodatnih pojasnil v konkretnem primeru in nekaj podvprašanj, ki so se občini pojavili v samem postopku. Člen 243 ZVO-2 in občinski Odlok o načinu izvajanja GJS ravnanja s komunalnimi odpadki predstavljata podlago za določitev pristojnosti občinske inšpekcije za ukrepanje v predmetni zadevi. Glede na to, da lastnik zemljišča ni zmožen poskrbeti za odstranitev odpadkov, niti kriti s tem povezanih stroškov, bi občina v skladu z 61. členom ZVO-2 ukrepala sama, na lastne stroške (subsidiarno ukrepanje občine) in na podlagi 250. člena ZVO-2 vpisala zakonito zastavno pravico v zavarovanje svoje terjatve iz stroškov, nastalih v inšpekcijskem postopku. Povračilo le-teh bi na podlagi vpisane zastavne pravice potencialno lahko zahtevala v okviru zapuščinskega postopka.

Vprašanja:

  1. Ali občina ukrepa v primerih, ko se na zasebnem zemljišču nenadzorovano kopičijo komunalni odpadki in na kakšen način?
  2. Ali občina izvede upravno izvršbo po drugi osebi na stroške zavezanca (297. člen ZUP), v kolikor zavezanec odpadkov v roku ne odstrani?
  3. Ali občina kdaj izvede ostranitev odpadkov na zasebnem zemljišču na lastne stroške in po kakšnem postopku? V kolikor jih, kako si na najbolj učinkovit način zagotovi možnost za naknadno uveljavljanje povračila nastalih stroškov? (direktna izvršba na nepremično premoženje bi za občino predstavljala dodatne stroške in kot taka ni najučinkovitejši način).
  4. Ali občina v primeru subsidiarnega ukrepanje v skladu z 61. členom ZVO-2 pripravi program ukrepov za izboljšanje kakovosti okolja?

Območje samo za člane SOS

Komentiranje, komentarji in končni odgovor na to vprašanje so na voljo samo registriranim uporabnikom, ki so tudi člani Skupnosti občin Slovenije. Prijavite se tukaj in postanite član SOS tu.